Bent u als werkgever aan de slag met de Banenafspraak? Dan is ‘Op naar de 100.000 banen’ benieuwd naar uw ervaringen. Wat gaat er goed in de werkgeversdienstverlening, waar kan het beter? Loopt u tegen problemen aan en wilt u dat melden? Heeft u suggesties over hoe regelgeving of dienstverlening beter zouden kunnen?

Werkgevers kunnen hiervoor terecht bij een nieuw Ervaringenmeldpunt. Ze kunnen daar terecht met suggesties voor verbeteringen van regelgeving en voor praktische ondersteuning. Concrete overheidsregels die knellen kunnen worden gemeld. De ondernemingsorganisaties VNO-NCW, MKB-Nederland en LTO hopen door het Ervaringenmeldpunt beter zicht te krijgen op de per regio verschillende werkgeversdienstverlening, en knelpunten te kunnen oplossen. Met de uitkomsten van het Ervaringenmeldpunt moeten overheden handvatten krijgen om zaken te harmoniseren en dienstverlening te bieden die beter aansluit op de vraag van de ondernemers.

Werkgevers kunnen hun ervaringen over dienstverlening, suggesties voor verbeteringen en andere opmerkingen telefonisch en via internet doorgeven. Het Ervaringenmeldpunt is telefonisch op werkdagen van 8.30 tot 16.30 uur te bereiken via 088 – 888 66 87. Dit is een gratis nummer en staat open voor alle werkgevers, ook als zij niet aangesloten zijn bij VNO-NCW, MKB-Nederland of LTO. Via www.opnaarde100000.nl/ervaringenmeldpunt kan dag en nacht een formulier worden ingevuld. Werkgevers die na de melding nog eens willen doorpraten of hulp bij hun dossier nodig hebben, kunnen een (gratis) gesprek aanvragen met een van de aanjagers van ‘Op naar de 100.000 banen’.